Behöver du göra en felanmälan?

Det kan vara fel som uppstått i din bostad eller lokal, trapphuset, tvättstugan eller andra gemensamma utrymmen. För att underlätta vår hantering så ber vi dig i första hand att använda vårt formulär, vill du ändå ringa finner du rätt telenummer längst ned. Din anmälan tas omhand vardagar 08.00-16.00 och åtgärdas normalt inom 5 arbetsdagar.

Fyll i formuläret så noggrant som möjligt då underlättar Du för oss att vidta rätt åtgärder.

Akuta händelser är till exempel strömavbrott, vattenläckor eller totalstopp i WC, eller när det föreligger risk att människor eller material kan komma till skada. Fel som kan skjutas upp till följande arbetsdag utförs inte av jouren.

Telefon under ordinarie arbetstid, vardagar 8-12, 13-16.

Samtliga orter 0247-123 01

Jourtelefon vid AKUTA händelser utanför ordinarie arbetstid:

Borlänge 010-470 57 61 (Securitas)
Leksand inkl Insjön 070-817 51 50
Malung 070-380 01 12 (Malungs Vakt & Service)
Mora 010-470 57 43 (Securitas)
Rättvik 070-817 51 50

Om jourtjänsten anlitas för portöppning kostar detta 500 kr, nytt pris from 2017-07-01 är 600 kr!

Störningsjour

Om du blir störd av dina grannar eller något annat i ditt bostadsområde så bör du i första hand prata med den eller de som stör. Vid akuta och pågående störningar finns det möjlighet att kontakta Securitas som då skickar en väktare till platsen för att avstyra och dokumentera ev störning. I de fall som störningen bekräftas kommer den störande hyresgästen att betala en störningsavgift om 600 kr.

Följande telefonnummer gäller för att kontakta störningsjouren (dygnet runt):
Borlänge 010-470 57 61
Leksand inkl Insjön 010-470 57 61
Mora 010-470 57 43
Rättvik 010-470 57 61