Behöver du göra en felanmälan?

Det kan vara fel som uppstått i din bostad eller lokal, trapphuset, tvättstugan eller andra gemensamma utrymmen. För att underlätta vår hantering så ber vi dig i första hand att använda Mina sidor. Vill du ändå ringa finner du rätt telefonnummer längst ned. Din anmälan tas omhand vardagar 08.00-16.00 och åtgärdas normalt inom 5 arbetsdagar.

Gör din felanmälan via Mina Sidor

Via Mina sidor kan du skapa nya och följa felanmälningar som berör din lägenhet. Du kan också se hyresavier och betalnings-historik. Första gången behöver du skapa ett konto.

Felanmälan lokaler + dig som inte har mina sidor

Fyll i formuläret så noggrant som möjligt då underlättar Du för oss att vidta rätt åtgärder. Via formuläret kan du också välja att bifoga ett eller flera foton på skadan.

Felanmälan via telefon, helgfria vardagar 8-12, 13-16.

Samtliga orter 0247-123 01

Jourtelefon vid AKUTA händelser utanför ordinarie arbetstid

Akuta händelser är till exempel strömavbrott, vattenläckor eller totalstopp i WC, eller när det föreligger risk att människor eller material kan komma till skada. Fel som kan skjutas upp till följande arbetsdag utförs inte av jouren.

Borlänge 010-470 57 61 Securitas
Leksand inkl Insjön 070-817 51 50
Malung 070-380 01 12 Malungs Vakt & Service
Mora 010-470 57 43 Securitas
Rättvik 070-817 51 50

Om jourtjänsten anlitas för portöppning kostar detta 600 kr!

Störningsjour

Om du blir störd av dina grannar eller något annat i ditt bostadsområde så bör du i första hand prata med den eller de som stör. Vid akuta och pågående störningar finns det möjlighet att kontakta Securitas som då skickar en väktare till platsen för att avstyra och dokumentera ev störning. I de fall som störningen bekräftas kommer den störande hyresgästen att betala en störningsavgift om 600 kr.

Följande telefonnummer gäller för att kontakta störningsjouren (dygnet runt):

Borlänge 010-470 57 61
Leksand inkl Insjön 010-470 57 61
Mora 010-470 57 43
Rättvik 010-470 57 61