Ledig tjänst -Medarbetare till Löner, Leverantörsreskontra och Administration

Vi har byggt värden för människor, företag och samhälle sedan begynnelsen 1891. Ur detta har en speciell yrkesstolthet vuxit fram, en Skoglundsanda som vi bär med oss i allt vi gör. Idag är vi ett modernt, lösningsorienterat företag i händelsernas centrum där vi alltid sätter kunden främst.

Att jobba på Skoglunds är att bli en del av historien. Vi tycker att det är viktigt att du också har en stor portion stolthet i din yrkesroll, precis som vår grundare Hallmans Per Karlsson en gång hade. Nyckeln är kompetens och arbetsglädje. Med ny kunskap och nya idéer tar vi Skoglunds historia vidare in i framtiden. Därför tror vi på fortlöpande utbildning för våra anställda, bra arbetsvillkor samt en trygg och bra arbetsmiljö.

Vad väntar dig…
Tjänsten hos oss innefattar främst ansvar för företagets tjänstemannalöner men också leverantörsfakturor, viss fakturering och annan administration. Rollens sammansättning är ny på Skoglunds då dessa ansvarsområden tidigare varit fördelade på två medarbetare med andra tillhörande ansvarsområden.

Hos oss väntar lönekörningar med allt som hör därtill, intern support, koll på avtal, pensioner, statistik, bruttolöneavdrag med mera. Då vi arbetar i Flex Tidrapportering och Flex Lön så är det meriterande med erfarenhet från de programmen men inget krav.

När det gäller leverantörsfakturor arbetare vi i Palette vilket innebär att om du har erfarenhet av det programmet sedan tidigare är det meriterande. I arbetsuppgifterna ingår registervård, inskanning av fakturor, leverantörsbetalningar, betalningspåminnelser och intern support med mera.

I tjänsten ingår även viss fakturering av maskinuthyrning och varor.

Rollen kan komma att kompletteras över tid med andra administrativa frågor kopplat till lön, fakturor eller HR området vilket gör att vi är väldigt nyfikna även på dina övriga erfarenheter från liknande roller sedan tidigare.

Vi söker dig som brinner för administration och service, har en positiv och gärna smittande energi samt hellre ställer frågan – Ja, men hur kan vi lösa det här? före – Varför blev det så här? även om den frågan också ska ställas för att lära för framtiden.

Vi vill att du har några års erfarenhet av lönearbete och känner dig bekväm i att relativt omgående självständigt kunna hantera våra tjänstemannalöner. Har du även tidigare arbetat med leverantörsfakturor är det meriterande men inte ett krav.

Vi ser det som en självklarhet att du har god datavana och känner dig bekväm inom Officeprogrammen (Word Excel) men om du är en expert på något av dem vill vi gärna veta det redan i din ansökan då även det ses som meriterande.

Vi ser fram emot att läsa ansökan ifrån dig som tror att du skulle passa perfekt för jobbet hos oss. Då urvalet kommer att ske löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan redan idag.

Ansökan:
Sker via formuläret nedan.

Lön:

Månadslön

Anställningsvillkor:
Heltid, Tillsvidareanställning med inledande provanställning, tillträde enligt överenskommelse under våren 2019.

Sista ansökningsdag:
2019-02-13, Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag.

Mer information om tjänsten:
Johan Enges, Ekonomichef. Tel. 0247 – 25 60 71 johan.enges@skoglunds.se
Mikael Wilén HR-Ansvarig, 0247 – 25 60 76, mikael.wilen@skoglunds.se